Pagina pacientului

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.92 (6 Votes)
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Protecţia datelor personale

Conform prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, modificată şi completată şi a legii nr. 46/2003, legea drepturilor pecientului, Spitalul Orasenesc Negresti-Oas are obligaţia de a administra în condiţii de siguranţă şi numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizaţi despre dumneavoastră, un membru al familiei dumneavoastră ori o altă persoană.

Scopul colectării datelor este asigurarea protecţiei sociale prin servicii de sănătate, asigurarea funcţionării sistemului de asigurări de sănătate la nivel local potrivit Legii 95/2006.

Sunteţi obligat(ă) să furnizaţi datele, acestea fiind necesare pentru funcţionarea sistemului de asigurări de sănătate la nivel local potrivit Legii 95/2006. Refuzul dvs. de a furniza aceste date determină imposibilitatea acordării serviciilor de sănătate.

Informaţiile înregistrate sunt destinate utilizării de către Spitalul Orasenesc Negresti-Oas şi sunt comunicate altor destinatari (CNAS, parteneri contractuali ai Spitalului , alte Case Judeţene de Asigurări de Sănătate), în condiţiile legii.

Datele colectate având ca scop activitatea de resurse umane sunt necesare CAS pentru înregistrarea dosarelor de participare la examenele sau concursurile de angajare sau pentru îndeplinirea obligaţiilor legale de proprii angajaţi. Sunteţi obligat(ă) să furnizaţi datele, refuzul dvs. de a furniza aceste date determină imposibilitatea înregistrării unui dosar de angajare.

Dacă unele din datele despre dumneavoastră sunt incorecte, vă rugăm să ne informaţi cât mai curând posibil.

Conform Legii nr. 677/2001, beneficiaţi de dreptul de acces, de intervenţie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale şi dreptul de a vă adresa justiţiei.

Pentru exercitarea acestor drepturi vă puteţi adresa cu o cerere scrisă datată şi semnată la registratura Spitalului.

* Spitalul a fost înregistrat la ANSPDCP ca operator de date cu caracter personal la nr.13695

 

Observaţie

*Orice persoană are dreptul de a se opune, pentru motive legitime, la prelucrarea datelor ce o privesc. Acest drept de opoziţie poate fi exclus pentru anumite prelucrări prevăzute de lege (de ex.: prelucrări efectuate de serviciile financiare şi fiscale, de poliţie, justiţie, securitate socială). Prin urmare, această menţiune nu poate figura dacă prelucrarea are un caracter obligatoriu; orice persoană are, de asemenea, dreptul de a se opune, în mod gratuit şi fără nicio justificare, la prelucrările datelor sale personale în scopuri de marketing direct.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 


SPITALUL   ORĂŞENESC  NEGREŞTI OAŞ

Jud. Satu Mare –  Localitatea  Negreşti Oaş, str.Victoriei  nr.90

Telefon: 0261854830,  Fax: 0261854566,e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.


 

 

ACCESUL PACIENTULUI LA DATELE MEDICALE RESPECTAT CONFORM DREPTURILOR SALE

 

In conformitate cu prevederile art. 24 din Legea nr. 46/2003 drepturilor pacientului si ale art. 9 din Ordinul nr. 386/2004 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, pacientul are acces la datele medicale personale, spitalul  avand obligatia de a asigura accesul neingradit al pacientilor la aceste date.

 

Informatia privind datele medicale, in timpul internarii si dupa, se elibereaza la cererea  pacientului.

 

In perioada de internare pacientul/reprezentantul legal poate solicita medicului sau asistentei medicale informatii din foaia de observatie clinica generala  , informatii despre analize si rezultate, despre boala si tratamente si despre  evolutie. Medicul curant si asistenta medicala (în limita competenței sale) sunt obligati sa dea toate explicatiile pacientului/reprezentantului legal.

            La solicitarea scrisa, pacientul poate primi o copie dupa foaia de observatie clinica generala, cu acordul managerului conform procedurii de eliberare copie FOCG.

 

            Dupa externare, eliberarea unei copii dupa foaia de observatie clinica generala  si/sau dupa alte documente medicale, precum si comunicarea oricaror alte  informatii privind date medicale, se face la solicitarea scrisa a pacientului/ reprezentantului legal, solicitare adresata managerului spitalului si inregistrata in registrul de intrari iesiri al unitatii.

           

Solicitarea se va face cu precizarea obligatorie a urmatoarelor date:

  • date de identificare a  pacientului si reprezentantului legal, dupa caz,
  • detalii suficiente si concludente pentru identificarea informatiei solicitate ( perioada de internare a pacientului, sectia unde a fost internat pacientul, date despre perioada tratamentului efectuat,  date despre perioada de efectuare a investigatiilor, etc.);
  • modalitatea de primire a documentelor medicake/ informatiilor solicitate;
  • dupa caz, datele de identificare a persoanei desemnate de catre pacient in solicitare, persoana pentru care si-a dat consimtamantul ca aceasta sa ridice personal de la secretariatul unitatii  informatiile cu privire la datele medicale solicitate;

 

Copia foii de  observatie clinica generala  si/sau a altor documente medicale,  precum si orice alte informatii privind datele medicale, se vor elibera, respectiv comunica numai pacientului/reprezentantului legal (care au obligatia de a dovedi cu documente aceasta calitate) sau persoanei desemnate in solicitarea scrisa, situatie in care dovada comunicarii se face prin semnatura de primire, sau se va trimite pacientului la adresa indicata in cerere, prin posta, cu confirmare de primire.

In cazul in care comitetul director stabileste tarife pentru eliberarea copiilor FOCG, sau a a altor documente medicale, la cerere catre pacienti, inainte de eliberarea copiilor, pacientul va achita la caserie tariful stabilit.

 

MANAGER,

 Mitrut Diana

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

CONDIȚII DE INTERNARE

Documentele necesare pentru internare:

  • Bilet de trimitere pentru servicii medicale clinice, bilet de internare de la medicul de familie, medicul specialist din ambulatoriu sau scrisoare medicală de la medicul specialist din Ambulatoriul Integrat al Spitalului Orasenesc Negresti Oas cu indicație de internare/scrisoare medicala sau bilet de externare din secțiile spitalului cu indicație de revenire pentru internare
  • Buletin sau carte de identitate, certificat de naștere pentru copiii sub 14 ani (original și copie)
  • Cardul de sănătate(*) – neprezentarea cardului de sănătate obligă pacientul să plătească contravaloarea serviciilor medicale acordate la casieria spitalului
  • Documente suplimentare pentru:
    • Angajaţi – adeverinţă de la locul de muncă din care să reiasă numărul de zile de concediu medical acordate în ultimele 12 luni, anterioare internării
    • Pensionari – ultimul cupon de pensie
    • Persoane de naționalitate străină: pașaport/act de identitate cu fotografie, card european de asigurări de sănăte, eventual permis de ședere.
  • Eventuale documente medicale: bilet de externare, investigații etc.

(*) Asigurații care nu au card de sănătate vor prezenta următoarele documente:

  • Asigurații care refuză cardul din motive religioase sau de conștiință – adeverință de asigurat pentru persoanele care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conștiință, primirea cardului național de asigurări sociale de sănătate (cu valabilitate de 3 luni de la data emiterii)
  • Asigurații cărora li s-a emis cardul de sănătate, dar nu-l pot prezenta din următoarele motive: pierdere, deteriorare, furt sau cardul prezinta defecțiune tehnică – adeverința de înlocuire a cardului național de asigurări sociale de sănătate până la eliberarea cardului duplicat (cu valabilitate de 60 de zile de la data emiterii)
  • Asigurații care în urma consultării Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) rezultă că nu au card emis – nu este necesară prezentarea niciunui document. Se printează rezultatul interogării platformei PIAS
  • Asigurații care prezintă card sau adeverință de înlocuire, dar care în urma consultării Platformei PIAS rezultă că nu sunt asigurate – se îndrumă spre Casa de Asigurări de Sănătate Satu Mare în vederea obținerii statutului de asigurat. Acestea vor prezenta ulterior adeverința de asigurat care certifică faptul că persoana în cauză este asigurată în sistemul asigurărilor sociale din Romania.



CRITERII DE INTERNARE

  1. A) Pachetul minimal de servicii medicale în asistenţa medicală spitalicească cuprinde servicii medicale acordate în regim de spitalizare continuă şi de zi şi se acordă în situaţia în care pacientul nu poate dovedi calitatea de asigurat
  1. Criteriile pe baza cărora se efectuează internarea pacienţilor în regim de spitalizare continuă sunt:
    • urgenţă medico-chirurgicală în care este pusă în pericol viaţa pacientului sau care au acest potenţial până la rezolvarea situaţiei de urgenţă;
    • boli cu potenţial endemo – epidemic până la rezolvarea completă a cazului;
    • naşterea.
  2. Criteriile pe baza cărora se efectuează internarea pacienţilor în regim de spitalizare de zi sunt:
    • situaţia de urgenţă medico-chirurgicală, pentru
      • serviciile medicale prevăzute la capitolul I litera B punctul B.3.2 poziţiile 34 şi 35 efectuate în camera de gardă, CPU/UPU care nu sunt finanţate de Ministerul Sănătăţii/ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie;
      • serviciile prevăzute în lista de la punctul B.1 poziţiile 88, 89, 96 şi 97 care se acordă în structuri de spitalizare de zi aprobate/avizate de Ministerul Sănătăţii,
    • epidemiologie pentru bolnavii care necesită tratament în afecţiuni care nu necesită izolare pentru serviciile medicale prevăzute la capitolul I litera B punctul B.3.1 poziţiile 3 şi 4 şi punctul B.3.2 poziţia 59, care se acordă în structuri de spitalizare de zi aprobate/avizate de Ministerul Sănătăţii.
  3. Pentru criteriul urgenţă medico-chirurgicală, spitalul acordă serviciile medicale având obligaţia să evalueze situaţia medicală a pacientului şi să îl externeze dacă serviciile medicale de urgenţă nu se mai justifică. Pentru spitalizarea continuă, la solicitarea pacientului se poate continua internarea în regim de spitalizare continuă cu suportarea cheltuielilor aferente serviciilor medicale spitaliceşti de către pacient pentru perioada în care serviciile acordate nu mai reprezintă urgenţă.   
  4. Pentru servicii medicale din pachetul minimal furnizorii de servicii medicale spitaliceşti nu solicită bilet de internare.
  1. B) Pachetul de baza de servicii medicale în asistenţa medicală spitalicească cuprinde servicii medicale acordate în regim de spitalizare continuă şi de zi şi se acordă în situaţia în care pacientul  poate dovedi calitatea de asigurat.
  1. Criteriile pe baza cărora se efectuează internarea pacienţilor în regim de spitalizare continuă sunt:
    • naştere
    • urgenţe medico-chirurgicale şi situaţiile în care este pusă în pericol viaţa pacientului sau care au acest potenţial, ce necesită supraveghere medicală  continuă
    • boli cu potenţial endemoepidemic care necesită izolare şi tratament
    • bolnavi aflaţi sub incidenţa art. 109, 110, 124 şi 125 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, şi în  cazurile dispuse prin ordonanţă a procurorului pe timpul judecării sau urmăririi penale, care necesită izolare ori internare obligatorie, şi tratamentul persoanelor private de libertate pentru care instanţa de judecată a dispus executarea pedepsei într-un penitenciar-spital, precum şi tratamentul pacienţilor din penitenciare ale căror afecţiuni necesită monitorizare şi reevaluare în cadrul penitenciarelor-spital; bolnavii care necesită asistenţă medicală spitalicească de lungă durată – ani;
    • afecţiuni pentru care diagnosticul şi/sau tratamentul nu pot fi monitorizate în ambulatoriu sau spitalizare de zi 
  2. Criteriile pe baza cărora se efectuează internarea pacienţilor asigurati în regim de spitalizare de zi sunt:
    • diagnosticul nu poate fi stabilit şi tratamentul nu poate fi efectuat şi/sau monitorizat în ambulatoriu.

Pentru pacientii asigurati calitatea de asigurat se verifica in platforma PIAS.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.50 (2 Votes)

Condiții externare pacient

 

Medicul curant ia decizia externarii, dupa evaluarea starii de sanatate a pacientului si
informeaza pacientul cu 24 de ore inaintea externarii.

 

Documente pe care pacientul le primeste la externare:

  • Biletul de ieşire listat din fisa electronica;
  • Scrisoarea medicală pentru medicul de familie sau medicul specialist din ambulatoriu;
  • Rețeta compensată sau gratuită, dacă este cazul;
  • Certificat de concediu medical, dacă este cazul(la cerere- se eliberează numai în baza unei adeverinţe de la angajator care cuprinde concediile medicale efectuate în ultimele 12 luni şi numai după ce pacientul a completat declaratia pe proprie răspundere prevăzută de lege),
  • Recomandări pentru dispozitive medicale, dacă este cazul ; 
  • Plan de îngrijiri la domiciliu;
  • Copie a înregistrărilor investigaţiilor de înaltă performanţă, o singură dată, la cerere;
  • Decont de cheltuieli pentru serviciile medicale primite
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.42 (6 Votes)

 

Tel: centrala:

0261 - 854 830

0261 - 854 631

0261 - 854 831

0261 - 854 632

 

Fişier:  interior 1116

Pentru programări, se solicită din centrală interiorul secţiei sau cabinetului medical din Ambulator, la care se doreşte programarea.